Wat doet de Onderzoeksafdeling?
Als Research Expert sta je continu in contact met de Client Consultants van ons Sales Team, maar ook met de contactpersonen van de opdrachtgever. Je bent van A tot Z betrokken bij de uitvoering van verschillende onderzoekstrajecten. Als Research Expert zorg je er dan ook voor dat al jouw opdrachten succesvol gemanaged worden.
Onze Research Experts werken nauw samen met de Client Consultants van ons Sales Team en onderhouden direct contact met de opdrachtgevers. Ze zijn van begin tot eind betrokken bij de uitvoering van diverse onderzoekstrajecten en zorgt ervoor dat ieder project succesvol wordt gemanaged.
Binnen onze organisatie maken we onderscheid tussen kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Kwalitatieve Research Experts houden zich onder andere bezig met het afnemen van diepte-interviews, groepsdiscussies en het beheren van online communities. Kwalitatief onderzoek stelt ons in staat om opdrachtgevers inzicht te geven in de achterliggende motieven en gedachtegangen van hun doelgroep. Kwantitatief onderzoek draait daarentegen om harde cijfers en percentages. Dit biedt representatieve antwoorden en feitelijke onderbouwingen. Als Kwantitatief Research Expert verzamel je data voornamelijk via online vragenlijsten.
Iedere Research Expert beschikt over zijn of haar eigen talenten, sterktes, expertises én interesses. Wij proberen die zoveel mogelijk in te zetten en te benutten. Dit, zodat het werken niet alleen energie kost, maar ook oplevert. Bij ons zijn onder andere een brand tracker, campagne-effectmeting, imago-onderzoek, naamsbekendheidonderzoek en positioneringsonderzoek veelvoorkomende onderzoekstypen.
Een onderzoekstraject begint vaak door samen met de Client Consultant het vraagstuk en de doelgroep van de opdrachtgever in kaart te brengen. Na overleg met de Client Consultant en de opdrachtgever wordt de juiste onderzoeksmethode voor beantwoording van de onderzoeksvraag bepaald, waarna de Research Expert aan de slag kan met de uitvoering van het onderzoek.
Zodra de respons binnen is en de data is verzameld, wordt het tijd om aan de slag te gaan met het eindproduct: de rapportage. De rapportages die door onze Research Experts worden opgeleverd, geven de opdrachtgever input om aan de slag te gaan met het verbeteren van hun (marketing)strategie. Het geeft een antwoord op de vraag of vervuld de behoefte die ze vooraf hadden. Het onderzoeksrapport en jouw advies zijn letterlijk essentiële input voor hun succes.